Strona główna Tabela kalorii Oblicz swój BMI Kontakt

Dieta 1000 kalorii jest dietą, o której słyszeli chyba wszyscy, którzy są zainteresowani zrzuceniem zbędnych kilogramów. Celem diety 1000 kalorii jest redukcja masy ciała przez ograniczenie spożycia produktów zawierających tzw. "puste kalorie" oraz produktów będących tzw. "bombami kalorycznymi". Ogranicza się tu tłuszcze, tłuste mięsa, słodycze, żółte sery, alkohole.

Kilka rad dotyczących diety 1000 kalorii:

  • Produkty powinny być krojone na cienkie plasterki i podawane na małych talerzykach. Pozwoli to na oszukanie wzroku i ośrodka sytości znajdującego się w mózgu
  • Zaleca się wypicie szklanki wody przed każdym posiłkiem
  • Pośpiech podczas jedzenia jest największym wrogiem osoby odchudzającej się
  • Każdy kęs powinno się dokładnie przeżuwać
  • Jedząc kanapkę - po każdym kęsie odkłada się ją na talerzyk
  • Kefirami i jogurtami zastępuje się śmietanę
  • Ostre potrawy pobudzają apetyt, dlatego powinno się ich unikać
  • Zawsze należy usuwać skórkę z drobiu

W ciągu dnia powinno się spożyć 5 posiłków o odpowiedniej kaloryczności:

  • I śniadanie - ok. 250 kcal
  • II śniadanie - ok. 100 kcal
  • Obiad - ok. 350 kcal
  • Podwieczorek - ok. 100 kcal
  • Kolacja - ok. 200 kcal

Przykładowe posiłki, które można spożywać w trakcie trwania diety:

Dieta 1000 kalorii: I śniadanie. Można spożywać do wyboru:

  • Bułka pełnoziarnista posmarowana łyżeczką margaryny, obłożona 2 plastrami gotowanej szynki i kilkoma plastrami ogórka
  • 3 dag płatków czekoladowych zalanych 1/2 opakowania jogurtu waniliowego, z wkrojoną 1 mandarynką
  • Mała bułka z masłem i dżemem
  • 1 jajko roztrzepane z łyżeczką wody, połączone z 1/2 pęczka koperku lub natki pietruszki, doprawione solą i pieprzem
  • Kromka chleba pełnoziarnistego z 5 dag twarożku i plastrem pomidora

Dieta 1000 kalorii: II śniadanie i podwieczorek:

  • Kromka chleba z masłem i pomidorem
  • Filiżanka zupy pomidorowej z ryżem
  • 100 ml wywaru warzywnego z roztrzepanym jajkiem
  • Sałatka z 2 pomidorów i cebulki
  • Mały banan
  • 5 kostek czekolady
  • 2 jabłka
  • 200ml maślanki z kromką chrupkiego pieczywa
  • 6 cienkich plastrów polędwicy drobiowej

Dieta 1000 kalorii: Obiad:

  • 10 dag pokrojonej piersi z kurczaka, mała cukinia i por. Mięso obsmażyć na łyżeczce oleju, dodać warzyw i dusić jeszcze przez 5 minut. Doprawić solą, pieprzem i chińską przyprawą. Zjeść z kromką pełnoziarnistego chleba lub 2 małymi ziemniakami
  • 10-15 dag piersi z kurczaka obsypać przyprawami, usmażyć na łyżce oliwy. Zjeść z 10 -15 dag gotowanych warzyw i 1 ziemniakiem
  • 10 dag mielonego mięsa wyrobić z łyżką twarożku, solą i pieprzem. Usmażyć w formie frykadelków. Zjeść z 2 strąkami papryki i 1 cebulą usmażonymi na rozgrzanej oliwie
  • Szklankę ugotowanego makaronu zmieszana z sałatką z pomidora, papryki i 2 łyżkami twarożku
  • Szklankę kaszy gryczanej zjeść z jajkiem sadzonym na łyżce oleju. Do tego szklanka maślanki lub kefiru

Dieta 1000 kalorii: Kolacja:

  • Sałatka ze 100 g chudej wędliny, 1 cykorii, 1 ogórka kiszonego, 1 kwaśnego jabłka, 100 ml jogurtu naturalnego
  • Pierogi leniwe z chudego twarogu
  • Kromka pieczywa i sałatka z pora, ogórka kiszonego, 3 łyżeczek groszku konserwowego
  • Sałatka owocowa z kiwi, grejpfruta, plastra ananasa

Żywieniowcy uważają dietę 1000 kcal za najbardziej bezpieczną. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że dla niektórych osób np. mężczyzn wykonujących pracę fizyczną spożycie 1000 kcal dziennie to zbyt mało, dlatego też warto dietę konsultować z lekarzem. Na rynku dostępne są dobrze opisane tablice wartości kalorycznej danych produktów. Warto sięgnąć do tej lektury i w odpowiednich ilościach i połączeniach spożywać to, co najbardziej lubimy.

Copyright © by www.dieta.zyj.pl - czesc materialu za zgoda M. Osiak

Linki