Strona główna Tabela kalorii Oblicz swój BMI Kontakt

Dieta Cambridge zwana jest dietą "ostatniej szansy". Stosuje się ją wtedy, gdy ograniczenia żywieniowe do ok. 1000 kcal nie przynoszą efektów odchudzających. Dieta Cambridge polega na ograniczeniu dziennej dawki energii do około 400-500 kcal w taki sposób, aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników zapewniających prawidłowe wewnątrzustrojowe funkcjonowanie organizmu.

Dieta Cambridge skierowana jest do osób ze znaczną nadwagą, u których inne diety niskoenergetyczne nie przyniosły efektów, do osób u których nadwaga stanowi zagrożenie dla zdrowia oraz dla osób, które muszą w szybkim czasie stracić znaczną ilość masy ciała np. w oczekiwaniu na operację.

W zależności od stanu zdrowia dieta Cambridge może być stosowana jako jedyne źródło pożywienia lub też może być łączona z innymi posiłkami. Szacuje się, że w trakcie stosowania diety traci się średnio do 3 kg tygodniowo.

Kto nie może poddać się diecie Cambridge?

  • Dzieci i młodzież w wieku dojrzewania
  • Kobiety ciężarne i matki karmiące
  • Chorzy na cukrzycę insulinozależną, porfirię i zespół Cushinga
  • Ludzie po udarze mózgu, zawale serca w ostatnich 3 miesiącach
  • Chorzy z arytmią, po przejściu poważnej operacji lub chorujący na nowotwór
  • Osoby cierpiące na anoreksję, bulimię, alergicy, chorzy na fenyloketonurię

W szczególnych przypadkach zaleca się konsultację lekarską przed podjęciem diety Cambridge.

Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie dopuścił dietę Cambridge do stosowania przez okres 3 tygodni. Po tym okresie zalecane jest powolne przechodzenie do normalnego żywienia oraz utrzymywanie dostarczanej dziennej dawki energii na poziomie 1000 kcal. Dietę Cambridge warto połączyć z aktywnością fizyczną, która pozwala na zachowanie efektów diety bez efektu jo-jo. Pokarmy składają się ze sproszkowanych napojów i zup, które rozpuszcza się w wodzie.

Na rynku dostępne są: zupy:

  • jarzynowa
  • borowikowa
  • pomidorowa
  • kurczakowa z grzybami

napoje:

  • kakaowy
  • cappuccino
  • o smaku owoców leśnych
  • waniliowy
  • truskawkowy

Copyright © by www.dieta.zyj.pl - czesc materialu za zgoda M. Osiak

Linki