Strona główna Tabela kalorii Oblicz swój BMI Kontakt

Dieta South Beach została opracowana przez amerykańskiego kardiologa, dr Arthura Agatstona. ideą diety South Beach jest ograniczenie jedzenia wysoko przetworzonych węglowodanów i tłuszczów nasyconych (np. makaronu, białego makaronu), na rzecz białka, węglowodanów złożonych i tłuszczów nienasyconych.

Dieta South Beach składa się z trzech faz. W pierwszej z nich - dwutygodniowej - można stracić nawet do 6,5 kg! Jest to najtrudniejszy etap, w trakcie którego dozwolone jest spożywanie 3 posiłków dziennie i 2 przekąsek. W tym czasie można czuć osłabienie, czego przyczyną jest zmiana diety i spadek poziomu glukozy we krwi.

W tym czasie zakazane są:

  • chleb, ryż, makaron, płatki kukurydziane
  • warzywa tj. marchew, buraki, ziemniaki
  • owoce
  • alkohol
  • słodkie napoje
  • słodycze
  • kawa i produkty zawierające kofeinę

Produkty zalecane:

  • ser tofu
  • chudy biały ser
  • chude wędliny i chude gotowane mięso
  • ryby
  • jaja
  • orzechy
  • kakao
  • oliwa z oliwek
  • rośliny strączkowe
  • warzywa: seler, ogórek, cukinia, kapusta, brokuły, pomidory i szpinak

W drugim etapie diety South Beach zaczynamy stopniowo wzbogacać jadłospis o takie produkty jak kasze niełuskane, brązowy ryż, razowe pieczywo, niektóre warzywa i gorzką czekoladę. W tym czasie masa ciała powinna nadal się zmniejszać. Jeśli zatrzyma się nagle na stałym poziomie zaleca się ograniczenie owoców i chleba. Ten etap diety trwa do momentu osiągnięcia wymarzonej masy ciała.

Trzeci etap polega na kontynuacji przyzwyczajeń z dwóch poprzednich etapów diety South Beach. Najlepiej, jakby nie był on traktowany jedynie jako zwykła dieta, ale sposób odżywiania do końca życia. W tym czasie można spożywać normalne posiłki, pod warunkiem, że przestrzega się podstawowych zasad diety Plaż Południowych. Najważniejszą z nich jest umiejętność neutralizowania złych węglowodanów. Jeżeli na tym etapie diety Twoja masa ciała zacznie się podnosić - wróć na kilka dni do pierwszego etapu.

Copyright © by www.dieta.zyj.pl - czesc materialu za zgoda M. Osiak

Linki